2009. május 6.

Kéne írni....

... csak fogalmam sincs, hogyan írjam le. :P Mert kéne írni arról, hogy a jelzőlámpa fogalma, célja teljesen letisztult, és ez miatt baromi büszke vagyok (persze ez nem jelenti azt, hogy mindig meg is állna önmagától is, de nincs 2,5 éves, mit várok :D)Meg kéne írni arról is, hogy amíg várjuk az autóban, hogy váltson a lámpa, megbeszéljük, hogy "a motojos bácsi jobbja ment, Apa jobbja ment, Csenge bőcsibe megy, nem jobbja" (Mi balra fordulunk) biciklin ülve, ha arra kérem, hogy forduljon jobbra, 3-ból 2x befordul! Ez miatt megint csak dagadok...
Hétfőn megkaptam életem első "tényleg" általa (és két daduskéz által) készített Nayák napi ajándékát, egy gipsz szívecskét pirosra festve ("Csenge festette") közepén egy arany színű keretben a fényképével! :) (Természetesen Apa is segített a csajszinak, egy nagyon szép könyvecske formájában, amibe Csenge rajzolt nekem egy katicát, és egy lufit is. :)
... és ezek miatt (többek között) szégyellem magam nagyon, amikor mégis panaszkodni kezdek, hogy vasárnap a hajókázás utolsó 20 percét olyan szinten tette emlékezetessé az utasoknak, hogy valószínűleg a fényképe kikerült a hajó falára a tiltó listára! :( Üvölt, ordít, ahogy a torkán kifér... hogy miért, hát mert nem mászhatott fel az amúgy is labilis üveg ajtóra menet közben... szégyellem magam, de amikor elkezd csak úgy játékból a földön csúszni mászni, fóka járásban közlekedni, és hemperegni (teszi ezt bárhol: játszótér, hajó padlója, keriék nappalija) olyan magaslatokba vágja fel bennem az ideget, hogy azt leírni nem lehet! Vigyorogva néz körül, hogy ez kinek tetszik! (Persze nyilván senkinek, mert ebben az égadta világon semmi nincs, ami tetszhetne, de sokan mosolyognak Rá ilyenkor! Ez dühítő! Mert a hátam mögött meg azt mondják, miért nem neveli meg??? Váááááá!!!!!!! Ördögi kör!
Délután mindig az Övé! Dönthet, mit csináljunk, séta, játszótér, bicikli, motor, stb. Az elmúlt 2 napban mégsem tudott mit kezdeni magával, és a programok rövidkére sikeredtek. Bármennyire erőltetem, nem tudnám leírni, hogy miért is nem volt jó, és mi lett volna jó! Haza jöttünk, olvasgattunk, összebújva nem csináltunk semmit, és úgy már jó volt.
Kicsit szomorú vagyok, mert délután általában repülök érte, alig várom, hogy velem legyen... de gyakran még a lépcsőház ajtóig sem érünk el, már megy a műsor! És Isten a tanúm rá, nem értem!!! Csak úgy, mert miért ne! Bármin!
Közben meg elszámol 10-ig, (kb. 6 körül egyszer segíteni kell) összetett mondatokban beszél, (igaz I. szám 3. személyben :P) pár napja már tekeri is a biciklit, (bár lusta, és azt mondja nehéz ;)) szóval minden téren fantasztikusan fejlődik, csak ezek a közjátékok...... :'(

11 megjegyzés:

Pelikán írta...

Ajaj, ugy hallom, hozzatok is elert a hiszti ordog... Probaltad mar ignoralni? Nalunk az jon be legjobban, ha a foldon fetreng, en siman odebb megyek. Ha nem hagyja abba 2-3 perc alatt, akkor bedobok egy mento-ovet. Mondjuk Dorinal most mar a figyelem eltereles nem jon be, segiteni kell neki, hogy osszeszedje magat...
Nagyon ugyes amugy a lampaval Csenge.

-krisztina- írta...

Jól van na, nehogy már minden okés legyen... :DDD
A lámpával az enyém nem foglalkozik, de ha azt mondom, hogy megállj, akkor megáll. de nem izgatja a piros meg a zöld pasi :)
Az anyák napi ajándékom simán lenyúlta, a betanult(?) verset nem mondta el. majd írok róla, ha tengernyi időm lesz :)
Az enyém is elszámol 10-ig... csak kettesével, de azt nem direkt, hanem mert ennyi jut az eszébe belőle :)
Én is száguldok haza a melóból a délelőttös heteken, mert úgyis alig látom őt, nemhogy tudnék vele foglalkozni, erre már a bölcsi ajtóban veszekszik velem... nagyon nehéz ügy, mert legszívesebben hosszú percekig csak ölelgetném, hogy a délutános héten elmaradt közelséget bepótoljam, de sajnos nem "raktár", meg nem is engedi magát nyúzni :(
Nekem nagy bánatom, hogy amennyire én szeretek olvasni, szeretem a könyvet lapozni, olvasni (meg csak szagolgatni is), a Szabit annyira hagyja hidegen. Teljesen a fordítottam :(
Aztán nehogy csak a negatívumokat soroljam: az enyém már vad bicajos! Próbáld meg Csengénél azt, hogy a pedálra raksz cipőfűzőből kengyelt és abba dugja bele a lábát, hátha úgy könnyebb lesz tekerni neki. Nekünk kb. 3-4 napig kellett csak, utána ő maga vetette le.
Na jó hosszú lettem! Puszi :)

Évi írta...

Jajj édesek ez nehéz. A hiszti mindenkit elér én úgy látom...Gréta egy angyal tündér volt...aztán amikor visszaolvasom a bejegyzéseket, hát bitony voltak kemény napok...hisztis, akaratos....üvöltös.
ETúl kell élni....Dalmit már simán otthagyom,,,,,le is rövidültek a hiszti idöintervallumok...Ő korán kezdte...sajna...
Csenge olyan kis penge ügyes gyerek,,,ennyi belefér..
Persze mikor az Auchanba csinálta G a műsort..na ott átéreztem amiröl itt irsz...kellemetlen az tuti...
Kitartás lesz megoldás....

Pusz Évii

csai írta...

Pelikán!

Általában én is a ráhagyom, és átlépek felette megoldást választom, de sajnos ezt már tudja, és nem itthon, hanem a bolt bejáratában, a hajón, az utcán oldja meg, próbálja kiharcolni nevetséges módon azt, amit tiszta pillanatában szépen szokott kérni, és megkapni! Pl: bevásárlás kellős közepén a motorja után, ami a bolt előtt parkol... :O Kiviszem, lehiggad, visszaviszem, újrakezdi... :(

Kriszta,köszi, a cipőfűzős megoldást szerintem majd kipróbáljuk! :) Örülök, hogy leírtad ezeket, mert ez erőt ad. Mármint nem káröröm, csak ez azt jelenti, hogy nem én szúrtam el, hanem egy kicsit Ők "állítódtak" el! :D Majd megjavítjuk Őket! :)

A mai bejegyzés sem lenne tele vigyorjelekkel, .... :s

Kata és Tommy írta...

Húúúúúúha....de ismerősek ezek a dolgok. Én is megyek fiamért reppenve, majd a hisztiiiiiiiiiiiiiiiiiii beindul.
Katát átléptem simán kicsi korában....nála hatott....Totónál....nem:-(
Puszi és kitartás: Kata

csupella írta...

Én egyenlőre csak a szépen fejlődik,de sokat hisztizik dolgot mondhatom el ugyanígy.Viszont az anyák napi ajándék nálunk még kimaradt.Tahát nyugalom,sokkal jobban álltok,mint mi.Hátha ez megnyugtat:)

Hello Kitty írta...

Ismerős!
Most nálunk is a jelzőlámpa a menő!!!
Sőt a hiszti is csak anya nem reagál rá ezért én sem bírom sokáig!
Puszilunk

Bogár és Gerti írta...

Szupi ügyes, de most éppen fetrengős, hát fetrengős. Ez a baj, hogy vigyorognak, tehát akkor jót csinált. Sokszor én magam sem bírom ki röhögés nélkül :S :$
A felmosás eme formája igen gyakori flénk is, mint ahogy a téma, melyik a bal és melyik a jobb oldal... még nem teszteltem, de tény, ezek nem hétköznapi dolgok. Belefér egy kis rossz is :)
Puszi

cskata írta...

Drága Anita!
ne haragudj,h zaklatlak a vackaimmal,de szeretnélek megkérni,h segíts nekem sablont cserélni. :P
nem vagyok vmi nagy számítógép guru,de hátha meg tudom oldani,ha leírnád nekem a lépéseket. a sablonhegyeket megtaláltam azon a frankó oldalon,de nem tudok vele mit kezdeni. :(
persze csak ha van egy kis időd.
a címem: kcselenyi@hotmail.com
előre is köszönöm.
puszillak benneteket
kata

agika írta...

A hiszti mostanában nálunk is elég gyakori,és a földön fetrengés is,amit eddig Dani nem csinált:S Csak azt tudom mondani,mint az előttem szólók:kitartás!Tudom nehéz ilyenkor,mert bennem is felmegy a pumpa,de ha nem reagálok rá,akkor előbb-utóbb abbahagyja.

Puszi:Ági

Marcipán és Frutti írta...

Szerintem ez természetes ebben a korban.Nálunk is soxor van olyan nap,hogy legszívesebben mennék a Lipótra(sajna bezárták).És minél idegesebb vagyok,annál rosszabb.Ha nyugodt maradok( ritkán sikerül) sokkal hamarabb vége a hisztinek.Eltar még egy darabig.Kitartást nekünk!!!:)